Tag Archives: pet

Book Review: Red Dog

Standard

TitleRed Dog
Author: Louise de Bernières
Language: English
Format: Paperback

Review:

I know Louis de Bernières from his other book Captain Corelli’s Mandolin, and love that book so much. It was probably one of the best book I have ever read. That is why I don’t have any hesitation to start reading this book — when I found it in my husband’s bookshelves. One thing I was not happy with — why didn’t my husband gave me this book much earlier?

This book is thin. Very. Especially if it is compared to Captain Corelli’s Mandolin.

Not only that it is thin, but also incredibly light and easy to read too. I think it is just a perfect summer reading — unfortunately I did not know it and finished it before the summer has even started.

The main protagonist is the Red Dog. Yes. A dog. Definitely a plus point from me. The human characters — although they’re basically the supporting character in the story, they are well described and definitely play an important role in shaping the story.

It is funny, and heartwarming. I can’t remember the last time I used that word — heart warming. I found it really difficult not to tear up a little in the last few chapters. Somehow I missed Chika.

Anyway I definitely will recommend this book, especially to those who like dogs. Yes, you can call me bias or something but from me, it is 5 out of 5.

Advertisements

Janji Kepada Stu

Standard

Kemarin gwe berjanji sama Stu untuk bersihin kandangnya hari ini. Bukan apa-apa, kalo lagi mens kaya begini ini, rasanya males banget buat ngapa-ngapain. Perut sakit, pinggang pegel, rasanya bersihin kandang Stu menjadi beban yang begitu berat. Akan tetapi, janji adalah hutang bukan? Rasanya nggak lucu kalo gwe ngemplang utang sama seekor hamster, maka jadilah gwe membersihkan kandang Stu hari ini.

Emang sih pekerjaan membersihkan kandang Stu menjadi agak sedikit membebani kalau dilakukan dengan terpaksa. Bagaimana tidak terpaksa? Prediksi gwe, sakit perut ini sudah sembuh, dan pinggang yang udah selama dua hari ini selalu gwe tempelin koyo sudah sembuh, tapi ternyata dugaan gwe meleset. Gwe membersihkan kandang Stu dengan siksaan fisik yang tiada tara.

Read the rest of this entry

Stu! Maafkan Aku!

Standard

Gwe kira kenapa sejak kemarin malam si Stu mulai bertingkah. Sebentar-sebentar gigit-gigit pintu kandang, di kasih makan nggak terlalu peduli, dan bahkan yang lebih menyebalkan, dia lebih suka berada di luar kandangnya! Nggak sopan banget, padahal itu kandang udah gwe beli mahal-mahal. (contoh pemilik hewan peliharaan yang pelit).

Gwe baru tahu jawabannya nggak beberapa lama yang lalu dan gwe merasa cukup berdosa sudah menuduh Stu yang tidak-tidak. Berawal dari dia gigit-gigit pintu kandang lagi, dan gwe berbaik hari mengijinkan Stu main-main bentar keluar kandang.

Read the rest of this entry